european union
 
 
banner

KDY ZAČÍT S ANGLIČTINOU?

„Kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem.‟

Mnoho z nás by nevěřilo, kolik pravdy je skryto v tomto rčení. Schopností člověka je nejen jazykem mluvit, ale dokonce v něm i přemýšlet. Řečová centra jsou u malých dětí ještě velmi otevřena vnímání jazyka. Bylo dokázáno, že nejvíce vnímají jazyk děti od narození až do zhruba 7 let. Pak tato schopnost rychle si osvojit novy jazyk postupně odeznívá.

 

Učit se angličtinu od raného věku má mnohé výhody:

  • pozitivní účinek na intelektuální vývoj dítěte
  • obohacuje mentální rozvoj dítěte
  • jejich školní výsledky mohou být nadprůměrné
  • rozvíjí u studentů cit pro jazyk a lepší vnímání cizího jazyka při poslechu
  • nezřídka se vyznačují větší slovní zásobou či lepší znalostí gramatiky jazyka
  • často mají velkou představivost a dobře vyvinutou schopnost abstraktního a kreativního myšlení
  • pomáhá dítěti lépe pochopit svůj rodný jazyk
  • mohou využívat výhod rozšířené kulturní identity - schopnosti číst a psát ve dvou jazycích, bez obtíží se pohybovat ve dvou někdy velmi odlišných kulturních prostředích, porozumět tradicím, způsobu myšlení a chování různých kultur
  • dává dítěti možnost komunikovat s lidmi, které by jinak nemělo možnost poznat
  • otevírá dítěti dveře do jiných kultur a pomáhá mu porozumět a ocenit lidi z jiných zemí
  • na trhu práce si mohou snáze najít uplatnění

Kdy je nejvhodnější začít s učením angličtiny?

S výukou jazyků je nejlepší začít co nejdřive, protože děti v raném věku vnímají nový jazyk velmi přirozeně. V ABACUS English Preschool se děti učí jazyk přirozeně během hry, komunikací s ostatními, nasloucháním pohádek a dalších aktivit.

Nebude dítě stresováno, když začne bez jakékoliv znalosti angličtiny?

Není neobvyklé, že děti, které se poprvé setkají s cizím jazykem, se cítí nepohodlně a trochu zmateně. Přesto, dle našich zkušeností, děti tuto dobu velmi rychle překonají. Některé již během pár hodin. Vzhledem k tomu, že dětem se v tomto raném věku velmi vyvíjí i rodný jazyk, jsou schopné používat neverbální komunikaci a vizuální pomůcky, které jim pomáhají porozumět. Děti se brzy začnou vyjadřovat díky své přirozené zvědavosti, touze po komunikaci a minimálním zábranám.

Mám na dítě doma mluvit anglicky nebo jinak dítě připravovat?

Studie ukazují, že správným vývojem rodného jazyka se též ulehčuje získání druhého/cizího jazyka. Pokud tedy nejste bilingvní, nedoporučujeme používat angličtinu v domácím prostředí. Rodiče spíše podporujeme v tom, aby s dětmi hodně mluvili rodným jazykem a vytvořili tak dobrý základ pro získání jazyka nového. V případě, že na Vás dítě rádo mluví v angličtině, má rádo anglické pohádky či filmy, klidně mu tyto aktivity dopřejte. Děti dostávají malé domácí úkoly na procvičení psani, čtení a počitani v angličtině.

Jak učitelé pracuji s dětmi, které nemají žádnou znalost angličtiny?

Je velmi obvyklé, že jsou ve třídě nové děti, které namají vůbec žádnou zkušenost s angličtinou. Všichni naši učitelé jsou kvalifikovaní a mají zkušenosti s učením angličtiny jako druhého jazyka. Používáme mnoho vizuálních, sluchových pomůcek, které dětem pomáhají rozumět dříve než začnou mluvit a rozumět angličtině. V případě nutnosti může pomoci česky mluvící personál nebo personál, který ovládá jiné světové jazyky.

 
Nahoru
 
Sdílet na:
 
 

Nastavení cookies

Abyste na našich stránkách rychle našli to, co hledáte, ušetřili spoustu klikání a nezobrazovaly se vám reklamy na věci, které vás nezajímají, potřebujeme od Vás souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se ukládají ve vašem prohlížeči. Podle cookies vás na našich stránkách poznáme a zobrazíme vám je tak, aby všechno fungovalo správně a dle vašich preferencí. Souhlas udělíte kliknutím na políčko „OK“.

Nastavení